۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۱۰

بازتاب گزارش مهر/

ضریب مرغوبیت مسکن مهر در یزد براساس رای مجمع اجرا نشد/ تاکید بر رعایت موارد قانونی و اساسنامه

ضریب مرغوبیت مسکن مهر در یزد براساس رای مجمع اجرا نشد/ تاکید بر رعایت موارد قانونی و اساسنامه

یزد - خبرگزاری مهر: چندي پيش گزارشي مردمي با عنوان عدم اجراي ضريب مرغوبيت در يكي از مجتمع هاي مسكن مهر در يزد بر روي خروجي خبرگزاري مهر قرار گرفت كه اين گزارش بازتاب‌هايي در سطح استان داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این خصوص مدیر مجتمع مسکن مهر ولیعصر یزد در اين زمينه در پاسخ به خبرنگار مهر با اشاره به عدم اجرای ضریب مرغوبیت در این مجتمع مسکونی گفت: ضریب مرغوبیت براساس رای مجمع عمومی اجرا نشده است.

امید نیک محضر با بیان اینکه مجتمع مسکونی مهر ولیعصر(عج) یزد با رعایت موارد قانونی بنا شده است، اظهار داشت: مسکن مهر با تلاش هیئت مدیره تعاونی های برجسته و باهوش به نتیجه رسید و افتخار داریم که چنین مجتمعی در یزد ساخته شده است.

وی در پاسخ به این سئوال مهر مبنی بر اعتراض برخی در زمینه عدم اجرای ضریب مرغوبیت در این مجتمع ادامه داد: ضریب مرغوبیت یکی از مواردی بوده که توسط چندنفر انگشت شمار در تعاونی مسکن ولیعصر(عج) مورد اعتراض واقع شده است و معترضین قبل از آنکه طبق ضوابط و مقررات به قانون و مجمع عمومی تعاونی احترام بگذارند شروع به تهدید و نیز چاپ مطالبی خارج از واقعیت کرده و مظلوم نمایی نموده اند.

وی افزود: رعایت موارد قانونی و به ویژه توجه به اساسنامه و نیز بخشنامه های متعددی که در راستای پیشبرد اهداف مسکن مهر توسط دولت ارائه شده است ضرورتی است که آن دسته از هیئت مدیره های باهوش و لایق با عمل به آن و قرار دادن در دستور کار خود به موفقیت رسیده اند و نیز واحدهای خود را به نحو احسن تکمیل و تحویل داده اند.

نیک محضر با بیان اینکه مجتمع ولیعصر یزد دارای 112 واحد مسکونی است اضافه کرد: تعداد معترضین به عدم اجرای ضریب مرغوبیت در جمع 112 نفری تعاونی مسکن مهدی موعود(ولیعصر یزد) به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

وی به تشریح عضویت واحدهای معترض پرداخت و عنوان کرد: این اعضا از بدو تشکیل تعاونی در سال 86 در تعاونی مهدی موعود که مجری ساخت مسکن مهر ولیعصر بوده عضو نبوده و نیز در زمان تحویل واحدها در سال 90 هم از اعضای تعاونی نبوده اند.

مدیر مسکن مهر ولیعصر(عج) بیان داشت: عضویت این اعضا به علت انصراف چند عضو واجد شرایط که واحدهای خود را انتخاب کرده بودند و برخلاف میل باطنی به علت کسر موجودی مجبور به انصراف از تعاونی شده بودند در تعاونی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: بر این اساس مدیریت  تعاونی مجبور به جذب این اعضا شده و قابل ذکر است که این افراد با استفاده از نسبت آشنایی با یکی از اعضای هیئت مدیره بر خلاف مقررات به صورت خارج از نوبت و با استفاده از واسطه، به جمع خانواده بزرگ مسکن ولیعصر یزد پیوسته اند.

نیک محضر که خود از اعضای هیئت رئیسه تعاونی مهدی موعود بوده با انتقاد از ناسپاسی این عضو در مسکن مهر ولیعصر گفت: در حال حاضر بجای شکر و سپاس خداوند، گذشته خود را فراموش کرده و سر به ناسازگاری برداشته اند.

تمامي اقدامات تعاوني به اطلاع ناظران رسيده است

وی اظهار داشت: تمامی اقدامات شرکت تعاونی و مجتمع مسکونی ولیعصر یزد قانونی بوده و به صورت مکتوب به اطلاع مراجع ذیصلاح و ناظر رسیده است.

وی یادآور شد: تقاضای این افراد معدود و انگشت شمار را می توان با اشاره به مدارک مثبت ارائه شده به نهادهای دولتی کنترل کننده ثابت كرد که 85 درصد از اعضای تعاونی با شرکت در مجمع عمومی به صورت رای‌گیری کتبی با اجرای طرح ضریب مرغوبیت که در اواخر سال 89 به بند 57 اساسنامه اضافه شده است مخالفت کرده اند.

مدیر مسکن مهر ولیعصر(عج) افزود: جالب اینجاست که این افراد از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی بوده اند و با امضای خود صورتجلسه مجمع عمومی مبنی بر عدم اجرای ضریب مرغوبیت را تایید کرده اند.

وی تاکید کرد: در همین حال نیز مدارک موجود و صورتجلسه پس از ارائه به مقام های ذیصلاح از جمله مدیرکل تعاون یزد قانونی ارزیابی شده است و ایرادی به کار وارد نیست.

نیک محضر ضمن قدردانی از عوامل اجرایی ساخت مسکن ولیعصر یزد، مدیر تعاونی و اعضا را افرادی پرتلاش و پاکدست دانست و گفت: افرادی که هیئت مدیره را محکوم به استفاده از واحدهای مرغوب تر و یا تحویل واحدهای خوب و با کیفیت به خویشاوندان خود در طبقات بالاتر می کنند سرزنش نمی کنم چراکه آنها اطلاعات ناقصی از آیین نامه و بخشنامه های مسکن مهر دارند.

وی بیان داشت: تعجبم از افرادی است که صورتجلسه مسکن مهر را امضا نموده و در ردیف منتقدین قرار گرفته اند و جای این سوال باقیست که آیا توجهی به گزارش حسابرسی صورت گرفته زیر نظر حسابرسان عضو انجمن حسابرسان خبره ایران نداشته اند.

وی تفاوت افرادی که واحدهای مرغوب تری دریافت کرده اند با مخالفین انگشت شمار را در نام نویسی به موقع در تعاونی و رعایت تعهدات مالی طبق مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره در زمان دانست و گفت: به نظر من این حق کسانی است که زودتر اقدام کرده اند.

مدیر مسکن مهر ولیعصر(عج) ادامه داد: اقدام به موقع این افراد به تعاونی در نحوه ساخت و حتی کمک به خانه دار شدن اعضایی با درآمد پایین تر شده است و به سرعت تحویل واحدها نیز کمک کرده اند.

وی همچنین در پاسخ به قطعی گاز برخی واحدهای مسکونی در این مجتمع به مهر گفت: به کلام الله سوگند می خورم که گاز هیچ یک از واحدها را که در آن سکونت داشته اند قطع نکرده ام و تنها واحدهایی که خالی از سکنه بوده اند را برای جلوگیری از خطرات احتمالی قطع کرده ام.

شكايتي از قطع گاز در واحدهاي مسكن مهر در دست بررسي است

به گزارش مهر، این اظهارات در حالی بیان شد که شاهدان عینی و مالکان معترض از قطعی گاز خود در برهه ای از زمان خبر داده اند که گزارش مکتوب آن در خبرگزاری مهر منتشر شد.

همچنین شکایتی از این اقدام غیر قانونی مدیر و هیئت مدیره مجتمع در مراجع قضایی استان در حال رسیدگی است.

به گفته شاهدان عینی، برخی از اعضای هیئت مدیره مجتمع ولیعصر یزد با تهدیداتی، سعدی داشتند اعضا را نسبت به پیگیری برای اجرای ضریب مرغوبیت بازدارند که در این زمینه نیز شکایاتی در مراجع قضایی مطرح شده است.

همچنین بنابر ادعای یکی از مالکان، اجازه ورود خودروی مالک به درون مجتمع داده نمی شود در حالی که وی دارای پارکینگ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم از انحلال شرکت تعاونی مهدی موعود خبر داد و گفت: کارهای انحلال این شرکت تعاونی در دست اقدام است و مراحل نهایی انحلال را می گذراند.

اگر ضريب مرغوبيت در دستور كار مجمع نباشد، مصوبه مجمع ابطال خواهد شد

امرالله فلاح‌زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: در صورتی که عدم اجرای ضریب مرغوبیت در دستورکار مجمع عمومی نبوده باشد و رای گیری شده باشد مصوبه مجمع ابطال خواهد شد.

وی افزود: اجرای ضریب مرغوبیت دستور صریح قانون و لازم الاجراست.

بررسی های خبرنگار مهر در پرونده این شرکت تعاونی و مجتمع مسکونی نشان داده گزارشی از دستور مجمع عمومی مبنی بر عدم اجرای ضریب مرغوبیت و حتی نتیجه مجمع وجود ندارد.

بنابراین بر اساس اظهارات مدیر مجتمع مسکونی و گفته های مدیرکل تعاون یزد به نظر می رسد تخلفی بزرگ رخ داده باشد از این رو که حق بسیاری از واحدهای مسکونی در این مجتمع پایمال شده است.

این درحالیست که سایر تعاونی ها در استان یزد که مدعی مدیریت باهوش و برجسته نبوده، ضریب مرغوبیت را اجرا کرده اند.

خبرگزاری مهر این آمادگی را دارد تا با حضور کارشناسان و مستندات لازم این موضوع را بررسی و برای آگاهی همگان منتشر كند.

......................

گزارش: ابوالفضل محمدی

 

کد خبر 2078319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha